Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Payment methods
Fuinacius
post Mar 13 2017, 03:51 PM
Post #1

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 7,322

OE ignored me in like, 3 topics where I made a coment about that, but I think I must insist.
Is there ANY plans to accept payments using paypal? As I WANT to play AE, I want to advertise it (and believe me, I can bring at least a couple dozens of people to AE), but I also want to get the god damn expansions so I can explore the full content of it.
"Oh, just use a regular visa or mastercard". Yeap, this would work great... if I lived in the same country. But as I don't, I would need an international credit card (wich I don't have and I don't plan on getting because of its higher taxes on everything) OR refer to external payment systems, like paypal, wich accepets my national credit card and converts on itself from my country currency to usd with a lower (REALLY lower) tax than what I would pay on an international credit card to make an international purchase.
Go to the top of the page

+Quote Post
kolli0
post Mar 13 2017, 05:38 PM
Post #2

Advanced Member

From: Finland
Member No.: 864

I must say, I live in Finland and I CAN buy tokens using Debit Mastercard and I can also buy tokens using Visa Electron. Don't know why you can't.

+Quote Post
Fuinacius
post Mar 13 2017, 06:22 PM
Post #3

Newbie
*

Maybe because your debit card can make international transactions.

I live in Brazil. Only way I can make ANY international purchase is trough an international credit card OR using paypal.

If I choose for a international credit card, I'll pay an anual tax arround R$300,00+, and for each international transaction, a tax called IOF that's arround 8% of the transaction, besides brl - usd conversion rate and brl-usd conversion tax most credit cards operatos charge here. So, a 10 usd purchase would cost me something arround 45-50 BRL. Using Paypal, I can pay it in brl with paypal automatically converting it to usd, and charging me just based on the brl-usd convertion rate (actually 3.3-1), wich means I would pay the same 10 usd just 33 brl!
And with my actual montly wage, most credit card operatos deny me a international credit card (I'm arround 2.100 brl montly. The minimum wage here in 937 brl!)

+Quote Post
Akhenaton
post Mar 15 2017, 04:24 AM
Post #4

Advanced Member

Member No.: 3,078

Não sei a quanto tempo você joga, mas caso não seja a muito tempo, ainda dá tempo de desistir.

O jogo vem sendo ignorado em todos os aspectos possíveis e imagináveis pelo staff a MUITOS anos. Nem vou me prolongar muito, basta ler qualquer tópico de qualquer subfórum daqui.

+Quote Post
Fuinacius
post Mar 15 2017, 01:28 PM
Post #5

Newbie
*

Pior que eu nem ligo pra updates. EU tento jogar considerando o jogo como "terminado" e "ficará como está".
Até pq, eu sei que alguns devs abandonaram o barco a um bom tempo atrás. EU curto por causa do estilo do jogo mesmo, já que hoje em dia é difícil achar algo nos moldes de AE, UO, T4C e etc...

+Quote Post
Akhenaton
post Mar 16 2017, 03:21 AM
Post #6

Advanced Member

Member No.: 3,078

O problema não é só a falta de update/novidade. Por update entenda bugfix, evento, melhorias de desempenho, etc.

Mas se você está aqui porque é um saudosista e não liga nem pro baixo quórum, pode jogar até enjoar. Esse jogo está morto a no mínimo 5 anos e você só vai encontrar pessoas com o mesmo pensamento que o seu. Os outros cansaram de esperar e foram atrás do criador do dransik.

+Quote Post
Fuinacius
post Mar 16 2017, 08:35 AM
Post #7

Newbie
*

Então, é por saudosismo. Eu tbm fui atrás do LO, sou inclusive donator. Mas Tem uma diferença entre ambos.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 27th June 2017 - 01:09 AM